Харта на клиента
27/12/2010
Уважаеми граждани, потребители на нашите административни услуги,
Общинската администрация в град Дулово при осъществяване на своята дейност се ръководи от принципите на законност, прозрачност, достъпност, самостоятелност, отговорност, координация, гарантиране интересите на населението и Администрацията.
Общинският център за услуги и информация на гражданите е създаден в изпълнение на
Концепцията за подобряване на административното обслужване, Националната стратегия за прозрачно управление и за превенция и противодействие на корупцията и Плана за изпълнение на Стратегията за модернизиране на държавната администрация, с цел налагане на европейски стандарти в обслужването..
Следвайки тези принципи и стандарти, предлагаме на Вашето внимание настоящата Харта на клиента. Тя ще бъде допълвана и коригирана, за да отговаря на непрекъснато променящите се потребности.
Основните цели, които си поставяме:
-
бързо, компетентно, безпристрастно и ефикасно обслужване;
-
лесен достъп до информация на всеки;
-
добре осведомени, отзивчиви и отговорни общински служители;
-
регламентиране на ясни и ефективни правила на обслужване.
Нашите фактори за успех:
-
силно ръководство с ясна визия;
-
законови изисквания;
-
целенасочена работа;
-
иновативност;
-
партньорство с други администрации и неправителствени организации;
-
обществено частно партньорство;
-
популяризиране на услугите.
Нашите отговорности към Вас:
-
ние ще се отнасяме с уважение към Вас, ще бъдем честни и отзивчиви;
-
ние ще се държим професионално;
-
ние ще поемаме отговорност, когато ви обслужваме;
-
ние ще пазим от нерегламентиран достъп вашите лични данни;
-
ние ще предприемаме мерки ОЦУИГ да е удобен и предразполагащ;
-
като се стремим да прилагаме принципите на общия подход към всички Вас и равноправно третиране, за реализирането на равните права, ще прилагаме и индивидуален подход към хората в неравностойно положение, тези с физически увреждания и малцинствата;
-
ще Ви предоставим типови образци на бланки и ще Ви окажем помощ при попълването им за извършване на исканите от Вас административни услуги;
-
ще отговаряме в срок на поставените от Вас въпроси, както и в срок ще извършваме исканите от Вас услуги.
Вашите отговорности към нас - това, което в замяна очакваме от Вас:
-
да се отнасяте към общинските служители с уважение. Ако се държите буйно или заплашително, може да Ви откажем полагаемото обслужване и учтиво да Ви помолим да напуснете общинската сграда;
-
да бъдете внимателни и любезни към останалите граждани;
-
да идвате навреме за предварително уговорените срещи;
-
да ни подавате своевременно пълна и точна информация, необходима за извършването на конкретната услуга;
-
да отправяте коректно своите сигнали за лошо или некомпетентно администриране, като ни посетите или като ни пишете на e-mail; dulovokmet@abv.bg;
-
да правите своята оценка за административното обслужване, като попълвате предоставените Ви формуляри на общински анкети на място в Центъра или на интернет-страницата на Общината;
-
да правите конструктивни предложения и с общи усилия да успеем да усъвършенстваме постигнатото досега.
Общи отговорности:
-
можем да си помогнем за изграждането на добри партньорски взаимоотношения чрез взаимно уважение, внимание и търпение.
Важно е да се знае:
-
работното време на административното звено за обслужване на клиенти в ОЦУИГ е непрекъснато, всеки работен ден от 8.30 ч. до 17.00 ч. ;
-
пред ОЦУИГ е поставена пощенска кутия, в която може да пуснете своя сигнал. Оторизирано длъжностно лице ежеседмично проверява и докладва на кмета на общината за постъпилите сигнали в пощенската кутия;
-
анонимни сигнали и оплаквания се приемат само за сведение, без да се образува производство по тях, освен в случаите, когато поставеният проблем застрашава здравето и сигурността на гражданите;
-
анонимно може да попълвате общинските анкети, необходими за изследване удовлетвореността на клиентите и натовареността на общинските служители;
-
Общинската администрация си запазва правото да не дава отговор на въпроси, сигнали и оплаквания, които съдържат нецензурни изрази, немотивирани обидни изказвания, уронващи престижа на институцията;
-
Общинската администрация няма право да дава отговор на въпроси, свързани със защита на личните данни и класифицираната информация.
Предоставяне на информация:
-
ще Ви предоставим информация и съвети, които да Ви помогнат да си изградите точна представа за административните услуги, които бихте могли да получите от различните звена на Общинската администрация, както и за текущия етап на изпълнение на заявената от вас услуга;
-
ще Ви предложим нагледна информация за административните услуги, дейността на Общинската администрация и Общинския съвет, телефоните за връзка със служителите от съответните общински звена и кметствата на общината чрез информационни табла, брошури и интернет-страницата на Общината - www.dulovo.info .
Приложение към настоящата Харта на клиента е Анкетна карта за изследване удовлетвореността на потребителя.